tisdag 12 juli 2011

Dagens bojkott!

Dagens bojkott är bojkott av Kotipizza. Låtom oss gå upp i en gemensam protestmarsch utanför Stensviks pizzeria.

Mor till Kotipizza försäljare 1: Hejhej, kan vi snälla få låna er kundwc, vår 3-åring måste på wc?
Försäljare 1: Nej
Mor: Va? Men, hon MÅSTE verkligen gå på wc, se nu på henne
(Thilda demonstrativt med benen i kors)
Försäljare 1: Nå, jag ska fråga...
Går fram till försäljare 2 som pratar i telefon, väntar på att de pratat klart, pekar mot oss.
Mor: Alltså, vår 3-åring måste på wc NU, kan vi få låna wc´n.
Försäljare 2: Nå egentligen int, men om ni betalar 1 euro så ok.
Mor gräver efter slantar för brinn kära livet. Uppmanar däremellan Thilda att hålla sig.
Mor: Jag har inga slantar, kan jag få betala med kort?
Försäljare 2: NEJ, bankautomat hittar du bredvid K-market.

Thilda jämrar sig, mor blir sur, fräser åt försäljaren "NÅ INT DÅ"
Vi springer ut, Thilda hinner ut, mor hinner få av henne trosorna och så kissar Thilda i busken utanför butiken...framför alla Kotipizzas kunder som äter.

BRA KOTIPIZZA, BRAAAA! (INT NÅ ALLS!)

Vem skriver plakaten och vem hittar på bojkottramsan?

Ps. Jo, mor har skrivit till chefen för Stensviks kotipizza
Pps. Och på samma gång till chefen för Nylands kotipizzor.
Ppps. Och skulle jag bara ha Rabbes telefonnummer så skulle jag säkert i ren ilska ringa direkt till pizzakungen och fråga vad dethär är för sätt.
Pppps. Fars kommentar "KLAGA, detdär är ju inte så värst uppbyggande för deras bränd"

Ppppps. Egentligen är det lite synd att inte Thilda kissade på sig där inne i Kotipizza...så skulle dessa två surpuppor till försäljare ha fått lite att städa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hemska öde! Jag antar att dessa försäljare var ca 18 år gamla och har för vana att stå och pissa i gathörn varje helg, men ändå!

Familjen Haglund sa...

Typ ja! Och de hade säkert aldrig kommit i kontakt med barn...åtminstone inte sedan de var barn själva ;)