fredag 2 mars 2012

nöjesfält och mat

Våra barn har aldrig varit på ett nöjesfält. A-L-D-R-I-G på Borgbacken (och ja, Neah fyller ju 6 år i sommar).
Kanske det beror på mors avsky för allt vad karuseller heter, eller för mors avsky till sockervadd, eller för att vi helt enkelt är mera på sjön än på land vackra sommardagar, eller för att det aldrig har varit något tjat om det.
Flickorna vet ju inte vad de har missat... men i sommar ska vi verkligen besöka Borgbacken. Medan far och flickorna åker karusell tänker mor sitta här.

Ps. Om du som läser nu tycker hemskt mycket om karuseller och sockervadd så är du hemskt välkommen med till Borgbacken i sommar....så får mor och far äta god mat ifred.
Pps. Man kan anmäla sig med en kommentar.
Ppps. Jepp, det är snudd på barnskyddsärende att vara 6 år och inte veta vad som händer på Borgbacken.
Pppps. Men annars är vi ju perfekta. (hehehe)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer gärna o håller dej sällskap!

Anonym sa...

jag som gör de e fammo!

Anonym sa...

Mia, detta är en genetisk fråga, ty jag avskyr också allt vad nöjesfält heter..
Alltså har du inte getts tillfälle att bevista dylika ställen i din barndom speciellt mycket.. ( stackars barn..få se om jag blir anmäld till BRIS nu... Men det är väl preskriberat vid dethär laget..)
Säger mormor

Anonym sa...

Fast nu kom jag på att flickorna va på Kneipbyn på Gotland i somras så lite har de ju fått pröva på!

familjenhaglund sa...

Mormor: Men nu, om man får god mat så kan jag tänka mig att överväga mina åsikter och åka med barnen till Borgbacken...annars är det bara slöseri med tid och pengar. (Och ja, DET är genetisk)

Fammo: jepp, Kneipbyn var de på, men inte åkte vi ju just något där? Vi tittade ju på Pippi och hoppade i hoppslott och åkte i EN karusell ;) NOg har de ju åkt karusellen i Iso Omena också...men inte varit på ett ställe där det finns mera än 3 karuseller på samma ställe.

Mimmi sa...

Vet du vad, Särkänniemi har så mycket bättre stuff för barn än Borgbacken. Så om ni vill köra två + två timmar för att göra den motbjudande nöjesfältsresan för första gången så kan jag rekommendera det i stället :) Där finns dessutom också en bra pizzeria, annars inte så mycket god mat tyvärr.. Men barnområdet är stort, öppet, fint, mycket mindre köer än på Borgbacken och man får minizoo och delfinariet typ till samma pris. Och vill man ta en tur upp i Näsinneula så får man se på vyer som man inte kan föreställa sig i inlandet. Där finns också ett bra café/en restaurang. Vi gör Särkänniemi varje år.