onsdag 14 september 2011

Tandis

Idag var Neah på 5-års koll till tandläkaren.
Allt gick bra.
Inga Baktusar fanns i Karisland.
Hon svarade rätt på frågan "vad dricker du då du är törstig?" (hehe Ida, dendär frågan kom på riktigt)

och sedan
sedan...

sedan konstaterade tandläkaren att framtänderna är liiiiite lite pikulite lösa, de vickar lite om man tar i dem och känner på dem.
Neahs rektion på det: "YES, YES, JIPPPIIII HURRA, YESSSSS"
(Mor som har sett på för mycket Idol den senaste veckan kunde riktigt se framför sig hur flickan skulle rusa ut i korridoren, ropa av glädje och kasta sig fram för att åka kana några meter på knäna med händerna uppe i luften....fast det gjorde hon inte. Men så glad var hon)

Sedan åkte vi till lekis.
Framme vid lekis frågade mor av Thilda varför hon biter på sina fingrar... "för att få lösa tänder" var svaret.
Stackars lilla som ännu måste vänta några år på att få lösa tänder och på att få likadan imponerande glugg som kusin Lily.

Nu ska Neah nästa gång till tandläkaren då hon går i skolan.
VA? I skolan? Superlänge till det ju! Eller så int...

4 kommentarer:

Emma sa...

Var det inte du Mia som drog ut min allra allra första lösa tand? Jag har minne av att jag sov middag, och när jag vaknade var tanden borta! Eller var det pappa?

familjenhaglund sa...

Ja, inte skulle jag bli förvånad om det var jag ;)
Men jag kommer inte ihåg faktiskt.

Sussi sa...

Nu är det snart inte ngn glugg kvar, utan två stora tänder som sticker fram! :)
Hälsa, och ha en fin helg!

familjenhaglund sa...

Äsch äsch, Neah hinner inte riktigt med i trendsvängarna här nu ;)