måndag 23 januari 2012

Nej vet ni,

Att flyttpacka o ta hand om ett magsjukt barn är ungefär som att hoppa 2 steg fram och 12 tillbaka.

Eller som att dricka apelsinjuice efter tandborstning.
Eller som att bona golvet i domkyrkan med tandborste.
Eller som att sätta ketchup på lasagne.

Nä, ingen lyckad kombination, verkligen inte, verkligen inte.

Med hopp om frisk dag imorgon för samtliga inblandade!

Ps. Vi blir hufvudstadsbor. Igen.
Pps. Trots magsjuka är vi ändå positiva i sinnet -än-så-länge.

7 kommentarer:

Emma sa...

Ketchup är ett MÅSTE på lasagne!

Anonym sa...

anländer på lördagmorgon....då får du lit hjälp, barnvakt o städning! Hoppas magsjukan gått över tills dess, att inte ni andra får den, kram fr fammo

Familjenhaglund sa...

Emma : Du vet inte vad du pratar om...
Fammo: Välkomna! Hittills inga fler magsjuka. Bara jag som har skavsår i öronen efter dagens "jag har tråååååkigt" gnäll av en viss 5åring som inte varken har träffat kompisar eller klättrat i snöhögar idag.

Carina sa...

Vart flyttar ni? Låter inte alls roligt med magsjuka och flyttkartonger. Kan tänka mig att nerverna börjar tryta :) Hoppas ni orkar! Kram

familjenhaglund sa...

Carina, skickar åt dig på fb då jag kommer mig till en riktig dator!

Pia sa...

ujujuj, lycka till! verkligen ingen dans på rosor med sjuka barn och flytt.

familjenhaglund sa...

Pia: det är nästa över nu, både sjukan och flytten. Vi blev sjuka i tur o ordning, jag höll ut till slutet och stupade då sista kartongen var inburen. Nu återstår bara lite städning på gamla stället så lämnar vi över nycklarna. Menmen, inte vill jag göra om detta inte.