tisdag 28 februari 2012

Frierier och muffins

Idag hade Neah en ung herreman på besök.
Denna unge herreman berättade bl a för Neah att han nu minsann har börjat träna, så nu har han muskler.
"jaha" svarade Neah.
Sedan frågade han vem Neah skulle gifta sig med då hon blir stor.
"nå, jag har inte riktigt bestämt mig ännu" svarade Neah diplomatiskt.

Mor som stod och blandade muffinssmet tillsammans med Thilda i köket tyckte detta lät så roligt, så hon fnissade så alla muffinsformar höll på att falla av plåten. Thilda ansåg då att mor skulle skärpa sig lite. (och gav detdär ökända "mamma, du är faktiskt piiiinsam" blicken åt mor). Då Neah fick giftemålsfrågan skrattade mor rakt ut och spillde hälften av muffinssmeten.
Thilda suckade lite och gick för att bygga pussel istället.

10 st muffinsar blev det iallafall, så mor kunde servera de unga tu ett delikat mellanmål.

Under mellanmålet berättade Neah för sin unge friare att hon är lite rädd för fåglar, för då fåglar blir rädda...vilket de ofta blir för människor, så kommer de och kakkar/bajsar/gör nr 2 på människan de är rädd för.
Den unge friaren funderade en stund och sa sedan "MEN, tänk om fåglarna inte råkar ha kakibrått då de blir skrämda då"

Att mor då pustade och frustade av skratt behöver vi kanske inte berätta...det förstår väl alla.

Muffins puffins

4 kommentarer:

Emma sa...

Jag fnissar ihjäl mig!!!! HAHAHAAAA!

Familjenhaglund sa...

Hahahaaaa, hehe

Pia sa...

Skrattar så jag kluckar!! Hahaha!

PS vi har sjukstuga igen.. men sen ska ni komma hit och leka, ok? Jag kan tex sluta jobba tidigare nån dag och hämta hem barnen ren vid 14. Så kan vi ses hos oss eller i nån park först. Kan sätta meddelande via fb!

Familjen Haglund sa...

Jo, blir trevligt med en träff! Vi är ju fria som fåglar efter kl 13 så helt hur det passar er!

Krya på er!