lördag 12 november 2011

Nytt jobb!

Neah har börjat jobba!
Jobba sådär helt på riktigt, enligt henne själv.
Detta jobb är så roligt så hon ska hålla på med det i hela sitt liv.

Hon skriver en bok!
Just nu är hon inne på kapitlet "Hello Kitty tältar". Kapitlet före det hette "Hello Kitty åker tåg till mommos" och före det "Hello Kitty får en bebis".
Alla illustrationer gör hon också själv.
Hon är nu ungefär på sid 72.
I början hjälpte moster Emma henne att skriva, sedan faffa, sedan pappa, sedan mamma, men nu har hon börjat skriva allt själv.


Ps. Denna bok ska sparas i hundra år, så bra är den!
Pps. Det allra bästa kapitlet är då Hello Kittys mamma får en bebis. "Häng med, så får du se då bebin föds. Det är bråttom nu" och "Här ligger Hello Kittys mamma i sjukhussängen. Oj! Nu föds bebin. Den är söt"

8 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså världens finaste bok!! Jag rekommenderar att ni trycker upp den och säljer den dyrt åt vänner och mor-/farmödrar så blir Neah rik och kan köpa fler Hello Kitty pryttlar att inspireras av!

familjenhaglund sa...

Hemskt bra idé! Hon skulle bli stormrik!

Malin sa...

Jag är SÅ imponerad!

familjenhaglund sa...

Jag också! Snart får hon börja blogga...själv!

Mimmi sa...

Mandi skrev också en bok för någon vecka sedan, sex stycken noveller om djur och hur de känner sig, typ ett lejon som är så ensamt så ensamt.. Hon skrev allt själv, så som det låter. Borde kanske fota och lägga upp jag också!

familjenhaglund sa...

Gör det! Det är helt ljuvligt att se henne då hon kämpar på och ljuder fram orden...för att inte tala om stoltheten då vi läser hennes bok till natisaga.

Anonym sa...

ljuvligt. Jag skrev också när jag var liten, och har sparat dem. Sjukt roligt att se sen när man är äldre.

familjenhaglund sa...

Jo, denna ska nog sparas omsorgsfullt! Har själv också en låda full med dagböcker...med bitterljuva minnen ;)